Bij nog meer leerlingen mag de vlag uit!

2 juli 2024

Het tweede tijdvak van de centrale examens heeft ervoor gezorgd dat nóg meer leerlingen van het Minkema College hun diploma hebben behaald. Dinsdagochtend 2 juli werden deze leerlingen blij gemaakt met een telefoontje over deze mooie uitslag. De slagingspercentages van het Minkema College zijn al jaren hoog en dat is dit jaar niet anders: bij zowel vmbo basis als vmbo kader hebben alle leerlingen hun diploma behaald (beide 100% geslaagd). Van de mavo-examenleerlingen heeft 96% het felbegeerde papiertje binnen. Van de havoleerlingen heeft 91% het diploma op zak. Datzelfde geldt voor 97% van de atheneumleerlingen en 93% van de gymnasiumleerlingen.   Geslaagd

Kalshoven-Tol: “We zijn ongelooflijk trots op de prestaties van onze leerlingen. Deze mooie slagingspercentages laten zien dat alle (extra) inspanningen die de school in de afgelopen jaren heeft gedaan om de achterstanden en vertragingen als gevolg van Corona in te lopen, succesvol zijn geweest."

De uitslag van het eerste tijdvak werd op 12 juni bekend gemaakt en liet toen al hele mooie slagingspercentages zien. Annemieke Kalshoven-Tol, directeur onderwijs: “De leerlingen voor wie het tweede tijdvak een reële kans bood om alsnog het diploma te behalen, hebben we natuurlijk begeleid en aangemoedigd om deze kans te grijpen. Geweldig dat het overgrote deel van hen nu ook geslaagd is.”

Namen geslaagde leerlingen

Benieuwd welke leerlingen hun diploma hebben gehaald? Check hier de namen!

Diploma-uitreiking op school

Op maandag 8 juli (havo & vwo) en dinsdag 9 juli (vmbo & mavo) zijn de diploma-uitreikingen op school. Na een centrale ontvangst in de aula krijgen de leerlingen hun diploma met een persoonlijk praatje van hun mentor. Kalshoven-Tol: “We gaan er voor de leerlingen een geweldig feest van maken waar we ze allemaal welverdiend in het zonnetje zetten. Ze zijn klaar voor de volgende stap, want naast een mooi diploma verlaten ze de school ook met bagage voor het leven: op een democratische wijze met elkaar om kunnen gaan, zelfstandig kritisch na kunnen denken over je positie in de samenleving en je eigen (leer)gedrag, zodat je op een verantwoordelijke wijze kunt deelnemen aan die samenleving.”