FAQ Kuario-app
Het Minkema College werkt met de KUARIO-app. Met deze app betaal je bij de printers, in de kantine en bij de automaten. Heb jij de app nog niet geïnstalleerd? Lees dan hier hoe dat moet. Loop je tegen problemen aan met de app? Loop dan even binnen bij e ICT-helpdesk. Zij helpen je graag.
Vragen?
-
Wat is KUARIO?
KUARIO is een online betaalplatform van kleine bedragen bij zelfservicekiosken (apparaten) zoals bijvoorbeeld multifunctionele printers, koffie en verkoopautomaten, kassa's, kluisjes etc. Het KUARIO-betaalplatform is gebaseerd op een elektronische beurs waarbij je eerst saldo moet laden, zoals de OV-chipkaart. Dit om de kosten voor iedereen zo laag mogelijk te houden. KUARIO biedt een gratis mobiele app (Android en IOS) waarmee je kunt betalen door het scannen van de KUARIO QR code bij de zelfservicekiosk.
-
Wat zijn de voordelen van de Kuario-app?
Er zitten best wat voordelen aan het gebruik van de Kuario-app:
- Veiligheid. Je loopt niet met geld op zak.
- Je kunt je geld niet verliezen op de fiets of op school.
- Iedereen doet steeds meer, zo niet alles, via de telefoon.
- Je kunt altijd gepast betalen.
- Ouders, opa en oma kunnen ook geld op de app zetten.
- Je kunt je geld op de app alleen uitgeven op school (en dankzij onze gezonde kantine dus niet aan chips, donuts, energydrankjes etc.)
- De rijen aan de kassa in de kantine kunnen zo veel korter, doordat de app veel sneller werkt dan contant betalen of de PIN.
-
Hoe betaal je bij een verkoopautomaat?
- Scan de KUARIO-QR-code op de automaat met de KUARIO-app op je mobiel (scan QR-codeknop in de app).
- Selecteer het product op de automaat (nummerinvoer of productselectie). De betaling is gelukt en het product wordt uitgegeven. In jouw transactieoverzicht (knop transactie in de app) zie je de transactie. Als je op de transactie klikt, zie je alle details.
-
Hoe betaal je in de kantine?
- Scan de KUARIO-QR-code bij de kassa in de kantine met de KUARIO-app op je mobiel (scan QR-codeknop in de app).
- Bevestig de betaling in de KUARIO-app. In jouw transactieoverzicht (knop transactie in de app) zie je de transactie. Als je op de transactie klikt, zie je alle details.
-
Kan ik vanaf nu alleen nog maar betalen met de KUARIO-app of ook contant/met pin?
De reden waarom we op school werken met de app is om transacties sneller te kunnen uitvoeren, het verhoogt de veiligheid, het is hygiënischer en geeft jou inzage in je betalingen. Maar het blijft ook mogelijk om contant of met pin te betalen in de kantine en bij de automaten.
-
Kan ik geld dat ik in de app heb gestort er ook weer afhalen?
Ja, dat kan zeker.
Het saldo op je KUARIO Wallet is te allen tijde van jou je kan het dus altijd terugvragen. Teruggave (restitutie) vraag je aan via de app of KUARIO website. Er gelden wel enkele regels om je geld terug te vragen. Zo kun je alleen het maximale bedrag van jouw laatste opwaardering terugvragen. Wij storten het geld terug op het door jou gebruikte betaalmiddel bij jouw laatste opwaardering. Voor deze service moeten we administratiekosten berekenen. De hoogte van die kosten hangt af van het bedrag dat je terugvraagt. Onze administratiekosten zijn 3,5% van het bedrag dat je terugvraagt met een minimum bedrag van € 0,50.
-
Hoeveel moet ik opladen?
Nu geldt daarvoor een minimum van 5 euro. Dat wordt wellicht in de toekomst verlaagd. Je kunt ook automatisch opwaarderen, net als bij je OV-chip.
Om te kunnen betalen met KUARIO dien je een saldo op jouw KUARIO Wallet te hebben staan. Er zijn twee manieren om je saldo te laden: via de KUARIO app (Android en Apple) of via de KUARIO website. Wil je altijd verzekerd zijn van voldoende saldo op jouw KUARIO Wallet? Zet dan tijdens het opladen vanaf € 10 “automatisch opwaarderen” aan. Wanneer je saldo op je KUARIO Wallet onder de € 5 komt, wordt het door jou bepaalde bedrag direct op je KUARIO Wallet geladen. Dit bedrag wordt daarna automatisch van je bankrekening of creditkaart afgeschreven. Je kunt overigens kiezen voor een standaard oplaadbedrag van € 5, € 10, € 20 of € 50. Je kan ook kiezen voor een ander bedrag met een minimaal bedrag van € 5. Opladen van je saldo is kosteloos, behalve als je voor PayPal kiest: je betaalt hier € 0,35 extra voor.
-
De automaat of printer werkte niet, maar ik heb niet mijn geld teruggekregen. Wat nu?
Als de automaat of printer niet goed werkt, krijg je je geld automatisch terug. Toch kan het voorkomen dat dit niet lukt. Je kan dan de transactie in de app selecteren en naar beneden scrollen. Daar tref je een rode knop “geschil open”. Deze kun je selecteren en wij krijgen hier automatisch een melding van,zodat we het met je kunnen oplossen. Alles gaat dus via de app, wel zo veilig en snel.
-
Is er ook een handleiding beschikbaar?
Jazeker!
Kuario leerling (inepro.nl) hierin vind je uitleg voor de leerlingen zoals de handleiding van de app
Laatste nieuws
Fijne feestdagen en een prachtig 2025!
18 december 2024Maak er een prachtige periode van met elkaar! Veel plezier!